دكتر یوسفیان: شهر ساوه در مرحله توسعه قرار نگرفته است
ساوه در حداقل نیازها در حوزه نگهداری با مشکلاتی مواجه است،
دکتر یوسفیان: شهر ساوه در مرحله توسعه قرار نگرفته است
شهردار ساوه با بیان اینکه ساوه در حداقل نیازها در حوزه نگهداری با مشکلاتی مواجه است، گفت: این شهر هنوز در مرحله نگهداری است و در مسیر توسعه قرار نگرفته است.
به گزارش نارستان، دکتر امیررضا یوسفیان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان  به تشریح رزومه و سوابق کاری خود در شهرداری های مختلف پرداخت و اظهار داشت: شهر ساوه با مشکلات اساسی و شاخص زیادی مانند وجود بیش از 20 منطقه حاشیه نشین مواجه است.
وی ادامه داد: به دلیل نبود برنامه و مدیریت مناسب در گذشته فضاهای حاشیه شهر مورد سوء استفاده برخی افراد قرار گرفته و آنها به جای مدیریت شهری برای شهر تصمیم گرفته اند  و شهرداری به دنبال آنها حرکت کرده است.
وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی شهر نیز با کمبود و وضعیت نامناسب مواجه ایم و در حوزه پسماند شرایط به نحوی است که با ابتدایی ترین شیوه زباله ها مدیریت، جمع آوری و دفع می شود.  
دکتر یوسفیان ابراز داشت: شهر ساوه به دلیل شرایط کارگری و مهاجرپذیری با نیازهای اورژانسی زیادی مواجه است که پاسخگویی به این مشکلات، نیازمند اعتبارات ملی و استانی است و زمانی می توانیم این شهر را خوب مدیریت کنیم که عوارض خوب وصول شود.
 وی  خواستار حمایت و همکاری همه جانبه  اصحاب رسانه و خبرنگاران با مدیریت شهری شد و گفت: پیشرفت برنامه‌های توسعه‌محور نیازمند همکاری رسانه ها است و نباید اجازه دهیم مسائل حاشیه ای بر متن غلبه کند.
وی خاطر نشان ساخت: لازم است تا با همکاری دو طرفه با یکدیگر فضای اعتماد سازی ایجاد کنیم و بنده از ظرفیت و توان رسانه ها برای خدمت بیشتر به مردم استفاده خواهم کرد زیرا مردم سهامداران اصلی شهر مردم هستند و وظیفه داریم توقع سهامداران را برآورده کنیم.
دکتر یوسفیان با بیان اینکه شهر ساوه هنوز در مرحله نگهداری است و در مرحله توسعه نیست، گفت: این شهر هنوز حریم ندارد زیرا  شهرداری ها بایستی بر اساس ماده 99 شهرداری، محدوده حریم شهر و نقشه جامع شهرسازی را معین نمایند که البته این کار بایستی با توجه به گسترش و توسعه احتمالی شهر باشد.
وی یادآور شد: طبق این ماده شهرداری ها بایستی برای تمامی اقدامات عمرانی مثل خیابان کشی، قطعه بندی، تفکیک اراضی، ایجاد ساختمان و باغ، ایجاد کارخانه و کارگاه و حفظ بهداشت عمومی با عنایت به نقشه ی عمرانی شهر مقرراتی تهیه نمایند.
وی افزود: تعیین حریم شهری ساوه با استفاده از نظر صاحب نظران توسعه شهری امری بسیار ضروری است تا بتوانیم نقشه راهی برای توسعه شهر داشته باشیم و دیگر افراد فرصت طلب نتوانند در مناطق حاشیه شهر تغییر ایجاد کنند.
به گفته وی،  تعیین حریم شهر کاری بزرگ است زیرا کار دیگر از سلیقه و سوء استفاده برخی افراد خارج و این قانون چشم انداز توسعه شهر می شود.
وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری در شهر ساوه ، اظهار داشت: برای جذب سرمایه گذاری جهت توسعه شهر معطل نمی مانم و از اصحاب رسانه ها تقاضا داریم تا فضایی امن ایجاد کنند تا بتوانیم به شهر خدمت کنیم.
دکتر یوسفیان افزود: در مدیریت شهر جدی هستم زیرا اداره شهر شوخی بردار نیست چون با جان و مال مردم ارتباط دارد و رسانه ها نیز باید بدانند در شهرداری چه خبر است و عملکرد شهرداری را به صورت شفاف به اطلاع مردم برسانند.
در ادامه خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ساوه، سوالاتی از جمله  برنامه جهت درآمدزایی، مشکل پیاده رو های شهر، توجه زیرساخت های فرهنگی، پروژه های نیمه تمام، بازنگری پیمانکاران، مشکل اتوبوس ها، پرداخت های عادلانه، اوقات فراغت شهروندان، مشکل ورود و پارک کامیون ها در شهر، شفاف سازی مناقصات و ...  را مطرح کردند
Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.7.0
    V6.1.7.0