خبر
شهردار ساوه: سال 1402 باید به سمت تامین زیرساخت های شهر حرکت کنیم

شهردار ساوه: سال 1402 باید به سمت تامین زیرساخت های شهر حرکت کنیم

به گزارش نارستان، دکتر یوسفیان در جلسه معارفه سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری ساوه، گفت: طی این مدت کارهای سنگینی در زمینه تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین آلات توسط نیروهای این سازمان انجام شد که اگر این اقدامات را به بخش خصوصی واگذار می می کردیم هزینه زیادی را برای شهرداری به همراه داشت.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم های ظالمانه و شرایط اقتصادی کشور دیگر امکان حرکت در مسیر کسب بودجه نقدی دشوار است چنانچه اگر ما نیز طی این مدت در جهت بودجه نقدی پیش می رفتیم ، نمی توانستیم که حداقل این کارها را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مردم به عنوان سهامداران شهر از ما انتظار دارند، تصریح کرد: با توجه به توسعه روز افزون شهرها، لزوم تامین منابع مالی غیر نقد یکی از ضرورت های انکار ناپذیر است.

دکتر یوسفیان اظهار داشت: در همین راستا با هدف خلق منابع پایدار، تزریق منابع غیر نقدی به سیستم مدیریت شهری را آغاز کردیم و امروز با فرصت سازی انجام شده اقداماتی مانند مشارکت در تولید مسکن 1658 واحدی، افق های روشنی پیش روی شهرداری قرار گرفته است.

وی یادآور شد:  همچنین در انجام اقداماتی مانند اورهال 25 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و دو کارخانه آسفالت تنها در سازمان عمران شهرداری ثابت کردیم که خواستن توانستن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروزافزایش تردد خودروها و وسایل نقلیه در سطح شهرها  علاوه بر این که باعث آلودگی هوا و افزایش ترافیک شهری شده، معضلی بزرگ یعنی کمبود پارکینگ را در شهرهایی مانند ساوه به وجود آورده است.

 دکتر یوسفیان افزود: کمبود پارکینگ طبقاتی یا انواع دیگر پارکینگ‌ها در سطح شهرساوه باعث شده  که مالکان خودرو و رانندگان وسیله نقلیه  خود را در کوچه‌ها و در کنار خیابان‌ها پارک کنند و باعث سد معبر شوند و علاوه بر آن جلوه شهر را زشت و ناپسند کنند.

وی ادامه داد:همچنین شهر ساوه به دلیل واقع شدن در مسیر پردد و شاهراه مواصلاتی کشور و به دلیل نداشتن کنارگذر بار ترافیک کشور را به دوش می کشد که این امر علاوه بر افزایش تصادفات درون شهری، ترافیک و آلودگی هوای شهر با آسیب به مبلمان شهری همراه است.

وی خطاب به نیروهای شهرداری ساوه، تاکید کرد: بنابراین باید در سال 1402 با تمام توان به سمت  تامین زیرساخت‌های شهر حرکت کرده و پروژه های نیمه تمام در این مسیر را تعیین تکلیف کنیم.

شهردار ساوه تصریح کرد: امروز هزینه نگهداری شهر ماهانه حدود 35 میلیارد تومان است که با سهم ماهانه حدود 20 میلیارد تومانی شهرداری ساوه از ارزش افزوده، اداره شهر و خدمات رسانی مطلوب کاری دشوار می باشد.

وی افزود: بررسي و پاسخگويي به مطالبات مردم در بخش هاي مختلف خدماتي و عمراني و حركت در مسير توسعه شهري با فراهم سازي زيرساخت هاي لازم از برنامه هاي مهم شهرداري در اين مدت بوده و خواهد بود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0