خبر
خبرهای خوبی برای جذب عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی در راه است
خبرهای خوبی برای جذب عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی در راه است
معاون اداری مالی شهردار ساوه گفت: پیرو اقدامات انجام شده، خبرهای خوبی جهت جذب عوارض آلایندگی صنایع آلاینده شهرستان برای شهرداری در راه است.
مهندس مهدی صفا خلج در گفت و گو با نارستان با اعلام این خبر بیان داشت: با همت نماینده محترم مردم شهرستانهای ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم، مدیر کل امور مالیاتی استان، نماینده محترم امور مالیاتی شهرستان، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر و دکتر یوسفیان شهردار و ادارات ذیربط،  فرایند شناسایی و معرفی صنایع آلاینده شهرستان  آغاز شده است.
وی ادامه داد: پس از اتمام این مرحله این واحد ها به امور مالیاتی شهرستان معرفی تا مبلغ وصولی به حساب شهرستان ساوه واریز و در راستای کاهش آلایندگی و ارتقای سطح کیفی و کمی و زیرساخت های شهرستان اقدام شود و انشاءالله در ماه های آتی به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.
وی تصریح کرد: با توجه وجود صنایع آلاینده و مهاجرپذیری  بالا در ساوه، عوارض آلایندگی را می‌توان برای بهبود زیرساخت‌های شهر در حوزه‌های حمل و نقل عمومی، اجرای طرح‌های پیاده محور، توسعه فضای سبز و حتی آموزش و فرهنگ‌سازی در جهت کاهش آلودگی هوا هزینه کرد.
مهندس صفا خلج در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بدهی ۳۷ میلیارد تومانی شهرداری ساوه اظهار داشت: این مبلغ جهت خرید  50 دستگاه اتوبوس های یارانه ای در اواخر سال ۱۴۰۰ تهیه شد که به همت مردم عزیز و مدیریت شهری این میزان بدهی پرداخت گردید و دغدغه این بدهی کاملا مرتفع شد.
وی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه اکثر بدهی های معوقه شهرداری در سالجاری پرداخت گردیده  و حق و حقوق کارگران  نیز به روز شده و هیچ گونه بدهی از این حیث نداریم.
صفا خلج گفت: همچنین اکثر پروژه های نیمه کاره شهرداری با سرعت بالا در حال اجرا می باشد که  امیدواریم با پرداخت به موقع عوارضات توسط مردم عزیز و وصول دیگر مطالبات از دیگر ادارات ذیربط بتوانیم در پایان قرارداد ، پروژه ها را تکمیل  و جهت بهره برداری تحویل شهروندان عزیز نماییم.
 وی افزود: در بحث نیروی انسانی نیز تعداد ۳۶ نفر از پرسنل که  طبق بند  "و"  تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ تبدیل وضعیت گردیده بودند با در نظر گرفتن کلیه ضوابط و مقررات اقدام گردید و الباقی افراد نیز در دست اقدام می باشند.
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0