خبر
شهردار ساوه: توسعه زيرساخت هاي تفريحي و رفاهي رونق اقتصادی شهر را رقم می زند
شهردار ساوه:
توسعه زيرساخت هاي تفريحي و رفاهي رونق اقتصادی شهر را رقم می زند
شهردار ساوه با بیان اینکه توسعه زيرساخت هاي تفريحي، رفاهي و جاذبه های گوناگون در شهر موجب رونق اقتصادی شهر می شود، بر لزوم توسعه این زيرساخت ها در ساوه تاکید کرد.
به گزارش نارستان، دکتر یوسفیان در جلسه شورای معاونین شهرداری ساوه که با موضوع "ارتقای سطح جلسات به کارشناسی " در محل منطقه یک شهرداری برگزار شد، گفت: از ابتدای فعالیت مدیریت شهری در دوره ششم بنده با همکاران خود در شهرداری ساوه  توافق کردم که  دو کار اساسی در دستور کار قرار گیرد که موضوع نخست نگهداری با  با برنامه شهر بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۴۰۰ وظیفه در شهرداری پیش‌بینی شده است و از حیات و ممات شهروندان سرکار دارد، گاها  تعدد و تنوع موضوعات و وظایف باعث مشکلاتی در حوزه مدیریت شهری شده است.
وی تصریح کرد: در نگهداری شهر نکته مهم اینکه ما چقدر به استاندارد و کیفیت  کارها توجه می کنیم زیرا ما عاملیت سهامداران شهر هستیم و این وظیفه ماست که به کیفیت و استاندارد سازی توجه کنیم.
دکتر یوسفیان با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه اجرایی و مطالعاتی اقدامات خوبی در مدیریت شهری ساوه صورت گرفته است، افزود: باید به این نکته توجه کنیم که فرصت های مسئولیت کوتاه و زودگذر است.
وی با اشاره به این مطلب که اقدامات کم نظیر صورت گرفته در ساوه حاصل تلاش تک تک شما نیروهای شهرداری بوده است، یادآور شد: هم اینک در حوزه بازآفرینی مراحل دریافت سهمیه یک هزار تن قیر دیگر درحال انجام است و دریافت این میزان، رقم قیر های دریافتی ساوه به بیش از ۴ هزار تن خواهد رسید.
وی اظهار داشت: پیرو بازدید دکتر آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بازآفرینی شهری ایران و دیگر مسئولان کشوری از اقدامات انجام شده شهرداری ساوه در حوزه بازآفرینی پیشنهاداتی مطرح است تا ساوه به عنوان پایلوت کشوری در این حوزه معرفی شود.
دکتر یوسفیان ادامه داد: این امر محقق نشد مگر با زحمات شما که توانستیم مقام سوم کشوری جذب قیر را در حوزه بازآفرینی به دست بیاوریم.
 شهردار ساوه با بیان اینکه اما ما به این شرایط راضی نیستیم، افزود:  در حوزه‌های دیگر نیز مانند خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس، 20 دستگاه مینی بوس،  خودروی سبک و نیمه سنگین، یک دستگاه خودروی آتش نشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی 56 متری امداد و نجات، دو دستگاه خودروهای آتش نشانی فوماتیك و در مجموع 100 دستگاه  در حوزه مدیریت شهری ساوه  اقدامات بی نظیر و کم نظیر را رقم زدیم.
وی تصریح کرد: مدیریت شهری ساوه در ابتدای فعالیت خود در دوره ششم برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس حدود 35 میلیارد تومان استقراض کرد اما امروز شاهد هستیم که  اقدام به خرید نردبان هیدرولیکی ۱۰۰ میلیارد تومانی می کند، حال جای سوال است که چه اتفاقی افتاد؟
 دکتر یوسفیان با بیان اینکه برخی تفکرات و انتقادات غیرمنصفانه در شهر ساوه باعث عقب افتادگی این شهر شده است، گفت:  حاشیه ها در ساوه بزرگتر از متن است چون متن تنها خدمت به مردم است و وقتی حاشیه بر متن غلبه کرد، فرصت خدمت از مردم  گرفته می شود.
وی با بیان این مطلب که اما ما اعتقاد داریم، قطاری که در حال حرکت است سنگ می خورد، اظهار کرد: امروز نیز پس از نگهداری شهر باید به  سمت  زیرساخت‌های شهر حرکت کنیم  زیرا جدول و آسفالت نیز بخشی از نگهداری شهر است.
دکتر یوسفیان  از احداث تقاطع غیر همسطح میدان آزادی، تکمیل کمربندی شرق، پارکینگ طبقاتی، ساماندهی آب های سطحی، تولید مسکن با مشارکت بخش خصوصی و ... به عنوان بخشی از کارهای زیر ساختی نام برد و افزود: ساوه فضای های جذاب و تفریحی  می خواهد و باید این مهم با مشارکت سرمایه گذارها انجام شود.
 وی با اشاره به اینکه متاسفانه نگاه بسته ای به سرمایه گذاری در استان مرکزی و ساوه وجود دارد، ادامه داد: احداث مراکز خرید مجهز به خدمات مختلف خواست بنده در ساوه است چون در سایر شهر ها انجام شده و در ساوه هم باید بشود.
 وی خاطرنشان ساخت: از همکاران می خواهم که کمک کنند تا این اتفاق در ساوه بیفتد زیرا بیشتر خانواده‌های ساوجی سالانه برای تامین خدماتی مانند خرید و دسترسی به فضاهای مفرح و جذاب به سایر شهرها مراجعه می کنند و این امر موجب خروج سرمایه و پول از شهر می شود.
وی افزود: بنابراین ساخت فضاهای جذاب و مفرح از برنامه زیرساختی و اساسی در شهر ساوه است که انشاالله با توانمندی مدیران شهرداری انتظار داریم این امر مهم نیز محقق شود.
امتیاز :  ۳.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0